Fra Spania for Springsteen
Bruce Springsteen er i Oslo, og fansen har benket seg foran hotellet for å sanke autografer. To av dem kommer helt fra Spania.
(SIDE2/OSLO): Tirsdag spiller Bruce Springsteen i Oslo Spektrum, og ifølge plateselskapet skal The Boss allerede befinne seg vel til rette i hovedstaden.
Tålmodig
Det har også fansen fått med seg og tradisjon tro har autografjegerne begynt å flokke seg rundt inngangen til Grand Hotell.
- Jeg har tatt en ekstra fridag fra jobben for å prøve å få dette med meg, sier Kenneth A. Johannessen (36) som sammen med Marit K. Telle (34) har tatt turen fra Bergen.
De har stått på Karl Johan siden kl. 14. En temperatur som nærmer seg nullpunktet og en viss uvisshet om hvorvidt Springsteen i det hele tatt kommer til å vise seg utenfor hotellet hindrer dem ikke i å bli noen timer til.
Kø
- Vi hadde en middagsavtale kl. 18, men det spørs om den holder. Jeg fikk litt vann på mølla her i sted da vi så Little Steven og Nils Lofgren fra E Street Band. Det var virkelig stort. Og da øynet man et lite håp om også å få treffe sjefen sjøl, medgir Johannessen.
Og slitet stopper ikke der. Kl. 06.30 onsdag, morgenen etter konserten i Oslo Spektrum, har han planer om å stille i kø for å skaffe seg billetter til Springsteen-konserten på Valle Hovin til sommeren.
Les også:Slik skaffer du Bruce-billetter
- Det blir nok litt hardt etter konserten. De åpner jo billettlukene kl. 09 og sist var det en helt enorm kø. Regner med det blir noen denne gangen også.
Luis Martinez (33) og Ines Marchena (35) har også fått med seg at Springsteen er i byen. De har reist helt fra Spania for å se sin store helt i Oslo Spektrum tirsdag.
Tilbake til sommeren
- Vi er her for å få et bilde, eller en autograf eller et eller annet. Vi håper å se ham. Vi har allerede sett Steven Van Sandt (Little Steven) og Nils Lofgren.
Paret fikk med seg åpningen på europaturneen i Madrid 25. november.
Les også:Se Springsteens turnéåpning
- Vi var i Oslo for tre år siden og likte det så godt at vi hadde lyst til å komme tilbake. Og da vi så at Bruce skulle spille her bestemte vi oss for å dra.
De ser ikke bort ifra at de kommer tilbake til sommeren når Springsteen spiller på Valle Hovin.
- Ja, vi tenker seriøst på det.
Les også:The Boss til Valle Hovin
Er du fornøyd med Side2? Vi vil gjerne ha dine tilbakemeldinger. Klikk her!