Flytter hvis McCain vinner

Michael Stipe rømmer fra USA hvis John McCain blir valgt til president.

Publisert

(SIDE2): Vokalisten i R.E.M er en stor tilhenger av presidentkandidat Barack Obama, og sier til Sky News at han vil flytte til England dersom John McCain vinner presidentvalget til høsten.

Siste nytt fra Side2: Sjekk forsiden akkurat nå!

Ikke presidentmateriale
Stipe uttaler videre at en seier til Barack vil gi USA en sjanse til å komme seg et steg videre fra følgene etter 11. september-tragedien. Artisten respekterer McCain som en krigsveteran, men synes absolutt ikke at han egner seg som president.

- For meg som amerikaner og verdensborger er det ufattelig å tenke på at noen som helst skulle finne på å stemme på den mannen, sier Stipe.

Engasjert
Det er ikke første gang Michael Stipe engasjerer seg i presidentvalget. Under forrige valgrunde turnerte han med Bruce Springsteen og andre stjerner for å støtte demokraten John Kerry, og nå håper Stipe at Amerika er klar for sin første, afro-amerikanske president.

- Jeg håper vi kan gå inn i det andre tiåret av dette århundret med noe som ligner på håp, avslutter han.

Er du fornøyd med Side2? Vi vil gjerne ha dine tilbakemeldinger. Klikk her!