Er Tone en flopp?

15.000 solgte album på to måneder er en flopp, mener VG om Tone Damli Aaberges siste album. -Nei, sier manageren.

Publisert

(SIDE2:) «Sweet Fever» forsvant ut av VG-lista etter fem uker, og har solgt 15.000 på to måneder. Det er bare halvparten så mye som hennes debutalbum solgte.

- Generelt har platesalget i Norge gått markant ned. Det er derfor litt tidlig å fastslå allerede at «Sweet Fever» er en flopp, sier manager Cato Ingebretsen til VG.

Musikkeksperter VG har snakket med mener imidlertid at Tone Damli Aaberges problem er at hun er en større kjendis enn plateartist. De mener at salget av platen ikke står i stil til den store medieoppmerksomheten hun får.

- Hun har en litt utydelig profil som plateartist og trenger en hit, sier Håkon Moslet.