Død rapper Grammy-nominert

Chad «Pimp C» Butler ble funnet død tirsdag. Torsdag ble han Grammy-nominert.

Publisert

(SIDE2:) Torsdag ble nominasjonen til den amerikanske musikkprisen Grammy annonsert. Blant de nominerte var Texas-rapperen Chad «Pimp C» Butler (33), melder Reuters.

Les også:Rapper funnet død

Rapperen ble funnet død på et hotellrom i Los Angeles på tirsdag. Hans kollega i gruppen UGK (Underground Kingz) Bernard «Bun B» Freeman sier i en uttalelse at nominasjonen var en livslang drøm for den avdøde rapperen.

- Mens nominasjonen er bittersøt, for å si det mildt, er jeg takknemlig for anerkjennelsen. Dette var en livslang drøm for Chad. Det varmer mitt hjerte å vite at han endelig har fått anerkjennelse for sitt talent, sin lidenskap og ubøyelig drivkraft, sier Freeman.

Butler og Freeman var nominert for deres samarbeid med OutKast på sangen Int'l Players Anthem (I Choose You).

Er du fornøyd med Side2? Vi vil gjerne ha dine tilbakemeldinger. Klikk her!