Deprimert mann til Bergen

Of Montreal tok navnet etter frontmannens samlivsbrudd i Montreal. Til våren kommer popens mest deprimerte band til Bergen.

Publisert

(SIDE2:) Frontfigur, vokalist, gitarist og låtskriver Kevin Barnes dannet bandet etter et mislykket forhold med en kvinne fra Montreal. Of Montreal vanligvis som indiepop eller indierock, og sper på sin 1960-tallspop med innslag av vaudeville og psykedelisk musikk.

På det nylig utkomne albumet «Hissing Fauna, Are You The Destroyer» finner vi sanger med fengende titler som «Heimdalsgate Like a Promethean Curse» og «A Sentence of Sorts in Kongsvinger» hvilket mer enn antyder en viss kjennskap til vårt eget hjemland.

Kevin Barnes har bodd i Norge i ett års tid, har norsk kone og barn og har latt seg både inspirere og bli tungt deprimert av Norges-oppholdet.

I det siste artistslippet til Bergenfest, som blir offentliggjort i dag, ble det også kjent at festivalen satser tungt på klubbkveld 28. april.

På USF Verftet blir det klubb-moro på flere scener, med The Earlies (UK/US) og Pleasure på plakaten. I tillegg stiller flere anerkjente DJs på scenen på Verftet: Sebastian, Krazy Baldhead, Flash (Frankrike) Van She (DJ-set) (Australia) Goose (Belgia) Loney, Dear (Sverige) og Lo-Fi-Fnk (Sverige).

Klikk her for å lese mer på Bergenfests nettsider.