Britpoplegender gjenforenes

- Må skje før vi blir skallet og feite.

Publisert

(SIDE2): Det legendariske britpopbandet The Stone Roses har, til fansens store fortvilelse, ikke spilt en note sammen siden 1996.

Og det har lenge sett ut til at guttas uoverensstemmelser fra den gang skulle sørge for at ståa forblir sånn. Men nå melder engelske Daily Mirror at de middelaldrende helter endelig har bestemt seg for å gjøre et comeback.

Ian Brown nøkkelen
Vokalist Ian Brown har holdt en suksessrik og variert solokarriere gående de siste ti årene, og ifølge rapportene skal det være Brown som lenge har satt seg på bakbeina.

- Det har tatt lang tid å få Ian til å si ja, men han har endelig skrevet under på en avtale, sier en kilde til avisen.

Minst 21 konserter har blitt satt opp i Storbritannia, og det er også snakk om en konsert på Coachella-festivalen i California. Konsertene vil samkjøres med relanseringen av bandets legendariske debutalbum, «The Stone Roses».

Siste nytt fra Side2: Sjekk forsiden akkurat nå!

- Må skje før vi blir skallet og feite
Resten av bandet skal være svært ivrige på å spille sammen igjen, da de økonomiske betingelsene angivelig er svært gode. Det dårlige forholdet mellom vokalist Ian Brown og gitarist John Squire var i sin tid grunnen til at bandet ble oppløst, og det sies at de to ikke har snakket sammen siden 1996.

- Jeg hadde elsket å spille med de igjen. Men det må skje før vi blir skallet og feite, uttalte bassist Mani så sent som i fjor.

På slutten av 80-tallet var den ekstremt selvsikre Manchester-kvartetten det heiteste indiebandet i verden, og deres selvtitulerte debutskive er regnet for å være et av tidenes beste album. Likevel er det mange som anser deres karriere som en skuffelse, siden The Stone Roses ble oppløst kort tid etter den skuffende oppfølgeren «Second Coming».