Britney tilbake i retten

Britney Spears fikk ikke lange pausen mellom rettsmøtene i foreldrerettssaken.

Publisert

(SIDE2:) Mandag mistet Britney Spears midlertidig foreldreretten til sine to sønner, Sean Preston og Jayden James.

Men allerede onsdag natt (norsk tid) kaller dommeren Scott Gordon Spears og eksmannen Kevin Federline inn til nye samtaler om foreldreomsorgen.

Fulgte ikke rettens påbud
Britneys ene advokat opplyser ifølge BBC at årsaken til at artisten midlertidig ble fratatt foreldreretten mandag var at Britney Spears ikke hadde fulgt flere påbud fra dommeren. Disse skal blant annet ha vært å ta dop- og alkoholtester to ganger i uken.

Dessuten ble hun beordet til å gå på foreldrekurs. Også Kevin Federline ble bedt om å delta.

- Ofte dop
Dommeren Scott Gordon uttalte sist måned at Britney Spears viste at dop- og alkoholforbruket var en vane som hadde fortsatt etter at hun var pålagt å slutte, og som hun bedrev ofte.

Mandag overlot Britney sine to barn til Kevin Federline.

Samtidig ble det klart at hun kjørte uten lovlig førerkort. Dette sørget hun for å skaffe seg på lovlig vis denne uken. Britney rygget inn i en bil i august og kjørte fra stedet uten å gi seg til kjenne.

Denne hendelsen må hun antakelig møte i retten for senere i vinter.