Avis vil sperre Doherty inne
Den britiske avisen The Sun har satt igang en kampanje for å få Pete Doherty i fengsel.
(SIDE2:) - Jeg er rein, men etter å ha brukt stoff i så lang tid, må du gjennom en sorgperiode. Jeg går gjennom den perioden nå, sier Pete Doherty til NME Magazine som er ute på gatene nå.
- Videobevis
Også under forrige onsdags MTV Awards snakket han varmt om sin nye tilværelse uten dop. Men det varte ikke lenge.
- Denne videoen bør være slutten på Pete Dohertys løgner, skriver The Suns underholdningsredaktør Victoria Newton i dagens avis.
Under tittelen «For Petes skyld - lås ham inne» viser avisen at Doherty tok en sprøyte heroin så sent som fredag. Nå oppfordrer avisen dommeren til å se på Dohertys frihet på nytt.
- Han har vært en veldig, veldig dum gutt, sier Petes talsmann til avisen etter å ha sett videoen.
- Han har lurt oss alle, skriver avisen. - Han er virkelig bare en klisjefylt gammel junkie.
Stolte på ekspertene
Så sent som 24. oktober var Doherty i retten for sitt dopmisbruk. Da fjernet dommeren seks måneder fra dommen som sier at Doherty kunne åke rett inn i fengsel om han ble tatt for oppbevaring av dop.
- Jeg stoler på ekspertene, sa dommeren.
- Jeg kommer til å holde meg dopfri. Jeg har fått mer enn nok, sa Doherty da.