Annonserer ny a-ha-turné
Norges største band gjennom tidene drar ut på veien igjen.
(iOslo.no) Det er bandets eget nettsted a-ha.com som melder at datoene for turnéen vil bli sluppet i neste uke. A-ha-manager, Harald Wiik, er ordknapp om den forestående turnéen:
- Jeg kan nok ikke si noe ennå. Du får ta kontakt igjen til uken, sier Wiik til iOslo.no.
Allerede i neste uke spiller a-ha sammen for første gang siden de stod på scenen i Royal Albert Hall i London i mai i fjor. Da tyvstarter de tre nordmennene turnéen med to konserter i Brasil og én i Chile.
Paul, Morten og Magne gav ut sitt foreløpig siste a-ha-album, «Analogue» i 2005, men er også klar med nytt studioalbum i løpet av 2009.
(Se bandet spille «I´ve been loosing you» live i Kiel 15.september 2007)
Etter det iOslo.no kjenner til skal a-ha ikke ha med seg sine svenske backingmusikere Christer Karlsson, Per Lindvall og Sven Lindvall på den forestående turnéen.