Annonserer ny a-ha-turné

Norges største band gjennom tidene drar ut på veien igjen.

Publisert

(iOslo.no) Det er bandets eget nettsted a-ha.com som melder at datoene for turnéen vil bli sluppet i neste uke. A-ha-manager, Harald Wiik, er ordknapp om den forestående turnéen:

- Jeg kan nok ikke si noe ennå. Du får ta kontakt igjen til uken, sier Wiik til iOslo.no.

Allerede i neste uke spiller a-ha sammen for første gang siden de stod på scenen i Royal Albert Hall i London i mai i fjor. Da tyvstarter de tre nordmennene turnéen med to konserter i Brasil og én i Chile.

Paul, Morten og Magne gav ut sitt foreløpig siste a-ha-album, «Analogue» i 2005, men er også klar med nytt studioalbum i løpet av 2009.

(Se bandet spille «I´ve been loosing you» live i Kiel 15.september 2007)

Etter det iOslo.no kjenner til skal a-ha ikke ha med seg sine svenske backingmusikere Christer Karlsson, Per Lindvall og Sven Lindvall på den forestående turnéen.

Les mer fra iOslo.no: Ny Grønland-brann.