Amy: - Har alt å leve for

Amy Winehouse tar bladet fra munnen om sitt ekteskap og sitt dopmisbruk.

Publisert

(SIDE2:) Amy Winehouse og ektemannen Blake Fielder-Civil rømte London for et par uker siden for å slappe av i Kairiba. I deres fravær ga Blakes far et intervju der han sa at han fryktet for de tos liv om de fortsatte den selvdestruktive veien de var på.

- Om de ikke passer seg, ender de som Sid og Nancy, sa han til The Daily Mail og siktet til Sex Pistols frontmann som døde av overdose.

- Vi er ikke slik
- Vi er ikke slik. Vi har mye å leve for, sier Amy Winehouse til The Sun. Til tross for at paret flere ganger har sjekket inn- og ut av rehabklinikker og blitt seende hylende og kranglende på gaten utenfor luksushotellet The Claridges, fremholder Amys ektemann at «dopproblemene er blitt overdimensjonert i pressen».

Ifølge parets foreldre på hver sin side er nettopp fornektelsen en stor del av Winehouses problem.

- Levd litt vilt
- Vi vil tilbakevise alle beskyldningene om dop. Jeg innrømmer at vi har levd litt vilt en periode, men vi jobber med å bli bedre, sier han.

Amy Winehouse kan i dag, tirsdag, vinne Mercuryprisen, en av Storbritannias mest høythengende musikkpriser.