Motedesigner viser fingeren til krenkende «plus size»-reklame
- Dette er bare frekt, mener Christina Ashman.
(SIDE2): Nylig skrev nettstedet Hello Giggles om en annonse på netthandelstedet Wish, der de reklamerte for et par «plus size»-shorts (i dette tilfellet i størrelse XXXL/XXXXXL) ved at en tynnere modell hadde begge beina i samme bukseben.
LES OGSÅ: Løpemagasinet med «plus size»-modell på forsiden

- Dette er bare frekt
Annonsen ble omtalt i flere nettmagasin, deriblant Cosmopolitan. Mange reagerte kraftig på bildet, og mente det ville vært langt bedre å la en vakker «plus size»-modell vise frem shortsen.
De finnes det tross alt mange av. En av de er Ashley Graham, som var Sports Illustrateds første plus size-modell.
Motedesigner Christina Ashman (27) var én av de som reagerte på Wish-annonsen. Hun la ut et skjermdump av annonsen på Instagram og skrev:
«Vel, dette er bare frekt. Kanskje jeg skal gjøre det motsatte av dette i min markedsføring og ha et av mine små skjørt rundt et av mine «dunderlår»? Jeg kunne hatt et skjørt på hvert lår og sett like latterlig ut.»
- Folk bør elske kroppene sine
Ashman gjorde alvor ut av tankene sine, og la senere ut dette bildet på Instagram:
Nå hylles hun på sosiale medier, og har blitt omtalt i flere nettmagasin.
«Jeg har ingen formelle kvalifikasjoner i markedsføring, men hvis større kvinner kjøper shorts basert på hvordan et bukseben ser ut på en liten kvinne, så kan kanskje slankere kvinner kjøpe skjørt basert på hvordan det ser ut på ett dunderlår,» skriver Ashman på Instagram.
Til Huffington Post sier Ashman at hun synes Wish-annonsen er krenkende.
- Jeg synes det er viktig å stoppe media og ulike merkevarer fra å mobbe folk slik at de tror de ikke er bra nok, uansett hvilken årsak som ligger bak. Folk bør elske kroppene sine, enten de er store eller små.