Märtha med Ari i retten
Da prinsesse Märtha Louise inntok retten, hadde hun ektemannen Ari med - på veska.
(SIDE2:) Rettssaken i Nordre Vestfold tingrett ble fulgt av argusøyne og et stort antall pressefolk og alminnelige skuelystne.
Få oversikt:Alt om Märtha i retten
Det er første gang et medlem av kongefamilien stilte i vitneboksen, men Märtha Louise stilte fordi, selv om hun er medlem av kongefamilien, er hun ikke en del av institusjonen kongehuset.
- Ja, jeg mener jeg har et vern fordi jeg er næringsdrivende. På lik linje med andre borgere i Norge, sa hun i sitt vitnemål. Hun representeres av advokat Cato Schiøtz.
LES HELE VITNEMÅLET HER
Før hun gikk til sak, hadde prinsessen rådført seg blant annet med sin far, kongen.
Diskuterte rettssaken med familien
Hun møtte også opp uten familiemedlemmer i rettssalen, men på veska syntes ektemannen Ari Behns ansikt. Vesken ble designet av Ellen Wessel og Märtha bar den første gang på folkemuseet i februar i fjor.
«Ari Behn er innmari pen» står det humoristisk på vesken.
Vesken ble en trend etter at Märtha Louise viste seg med sin.