Krangler så fjæra fyker
De lettkledte danserne i Viva ikke lenger perlevenner.
Dansegruppa Viva har fått en god del oppmerksomhet etter at NRK sa nei til å la dem entre scenen og danse under Erik og Kriss' opptreden under årets Spellemann. Statskanalen mente det ble for mye av det gode - danserne skulle etter planen opptre kun «kledt» i gullmaling.
Men nå er ikke alt like idyllisk lenger - dansegruppa er delt i to, etter at initiativtakene, utelivsinvestor Morten Sommerfeldt og kunstnerisk Viva-leder Anette Tonna, har røket uklare. Mye tyder på at saken kan bli advokatmat, ettersom de to ikke er enige om hvem som kan drive videre under Viva-navnet, skriver omag.no.
- Viva Performance Couture er mitt registrerte varemerke. Jeg og jentene mine fortsetter å utvikle oss i den kunstneriske og kvalitetsmessige retningen vi har jobbet med hele tiden, sier Anette Tonna overfor Omag.no.
Hun forteller at hun og dansere hennes har flere prosjekter på gang - noe også Sommerfeldt har med sine gjenværende dansere. Tonna har nylig vært i Marrakech, mens de andre har gjort show i Stavanger og Bergen.
Krangelen mellom de to gruppene foregår også på Facebook.
- Slutt å spørre meg om Viva kommer til Stavanger eller Bergen! Den originale Viva gruppa er i Marrakech og jobber. Alle andre som kaller seg for Viva har faila, skriver Sara Nicole Andersen på sin Facebook-side, som ikke ønsker å kommentere ytterligere overfor omag.no. Magasinet har ikke lykkes å få en kommentar fra Sommerfeldt
En kilde som kjenner til miljøet, sier det hele er snakk om uenighet om hvordan Viva skulle drives videre.