Kongefamilien i sikkerhet

Befant seg trygt utenfor Oslo.

Publisert

(SIDE2): Samtlige medlemmer av den norske kongefamilien befant seg heldigvis trygt utenfor Oslo, da Oslo sentrum ble rystet av den massive eksplosjonen ved 15.20-tiden fredag.

- Kongefamilien befant seg ikke i Oslo i dag, bekrefter Sven Gjeruldsen, assisterende kommunikasjonssjef ved Det kongelige hoff, til Seher.no.

Mer fra Side2.no: Besøk forsiden

Gjeruldsen vil ikke bekrefte om kongefamilien befinner seg på samme trygge sted som statsministeren, og han ønsker heller ikke å oppgi noen nærmere detaljer rundt kongefamiliens oppholddsted. .

Gjennom Twitter er det flere som kondolerer til det norske kongehuset. Blant annet disse:

- Kronprinsparet my thoughts and prayers go out to you and your people. The Oslo attack greatly saddens me, skriver Imsroyer.

- My thoughts go out to the entire Norwegian people. Haakon @Kronprinsparet deepest sympathies, skriver Jameskondo.

Men kongehuset har enda ikke kommet med noen uttalelser.

- Det er for tidlig å si om det vil komme noen offisiell uttalelse fra Det kongelige hoff vedrørende eksplosjonen, forteller Gjeruldsen til nettstedet