- Jeg bruser skikkelig for én
Jentene blir stadig mer usikre i «Jakten på kjærligheten», men Svein virker derimot ganske sikker i sin sak.
(SIDE2): Jakting, flytur, veterinærbesøk og familiesammenkomst preget tirsdagens «Jakten på kjærligheten». Men usikkerheten råder, spesielt for jentene til Ole Jacob og Svein. Bli oppdatert på hva som skjedde tirsdag her.
LES OGSÅ:Blir jeg kjæresten din?
Utålmodig Ida-Marie
Ole Jacob tar på seg penstasen når vennene kommer på besøk.
- Jeg får hele oppmerksomheten hennes (Ida-Marie), og det er noen ganger ubehagelig og andre ganger behagelig. Det gir meg i hvert fall ett eller annet, forteller Ole Jacob åpenhjertelig.
- Jeg prøvde å få prate litt med Ole-Jacob. Jeg prøvde å dra litt fram, men han holder det inni seg. Jeg haler og drar, men får ikke ut noe. Det er så vanskelig, sier Ida-Marie.
Fortvilelsen slipper likevel raskt taket når hun ser han i dress.
- Når han viser seg i dress begynner det å kile i knærne. Når jeg satt der med venneflokken hans følte jeg meg hjemme. Jeg følte med velkommen, og kjenner jeg vil være her mer, sier Ida-Marie.
Bettina synes også at Ole Jacob kler dress.
- Det var veldig uventet da han kom i dress. Men selvfølgelig var det et fint syn, han var kjekk, sier Bettina Bakke.
Ole Jacob tar en liten prat med vennene uten jentene til stede, for gode råd og tips.
- Jeg har trivdes veldig godt på tomanns hånd med begge to - dessverre. Det betyr mye hva vennene mine synes om min fremtidige kjæreste, mener han.
- Litt småforelsket
Anders baker kake til Kristins bursdag, og mener det nok kan tolkes som sjekketriks. Kristin får besøk av barna, og hun lurer fælt på hvordan han mottar barna.
- Oj, tenk om hun ikke blir 42 år da, sier Anders mens han pynter kaken.
Og legger til.
- Jeg har alltid vært glad i barn, og ønsker meg flere barn.
Kristin gleder seg til Anders skal treffe barna.
- Anders har en datter selv, så han har erfaring med barn. Det jeg føler for Anders kan man vel se gjennom kortene. Hvis jeg skal legge kortene på bordet, så er jeg litt småforelsket, ja. Det er deilig å kjenne den følelsen igjen, sier Kristin.
Marit har derimot ikke fått de samme følelse som Kristin.
- Jeg føler ikke at jeg har spesielt god kontakt med han. Jeg skal gi det en dag, så får vi se. Jeg har tvilt siden jeg kom hit, og det har gjort meg usikker. Jeg har ikke visst, men nå vet jeg, sier Marit Røberg.
Hun bestemmer seg derfor for å forlate gården.
- Jeg tror min tid her er over, og det er vanskelig, sier hun til Anders.
- Det er en fair sak. Det er trist, men jeg har respekt for det. Umiddelbart synes jeg det er leit, det verste jeg vet er å si ha det til mennesker, mener Anders.
- Kjøttet skal bli godt
Torleif tar med jentene på jakt, men de har litt problemer med å sitte stille. Jentene får heller ikke den nærkontakten de kanskje hadde håpet i dette programmet.
- Når du drar med deg to jenter på jakt, blir det ikke sånn jakt du er vant til. Det har gått bra, vært morsomt, flirer Torleif.
Anne Brit Løland som har vist sine kokkekunster tidligere i programmet, gleder seg mest til å smake på kjøttet.
- Hele jaktprosessen er veldig imponerende. Kjøttet skal bli godt, sier hun.
- Bruser skikkelig for en
Svein er trist etter at katten hans måtte avlives på dyreklinikken, og jentene er raskt på plass for å trøste bonden.
- Det er en veldig rar følelse, sier han og begraver katten sin.
- Det er fint at han viser følelser. Det varmer, mener Oddrun Tingstad.
Deretter legger hun en rose på kattens grav.
Svein vil lette på stemningen, og tar med jentene ut på konkurranse.
- Jeg har ganske klart bilde av hver enkelt nå, og kjenner hvem jeg vil ha med meg videre, sier han får utvelgelsen.
En trist Karin Holthe må forlate Sveins gård.
- Jeg har trodd det de tre siste gangene, sier hun og legger til.
- Jeg har det ikke lett akkurat nå, men vet det går over. Jeg begynte å bli forelsket i Svein, det gjorde jeg. Men det er hans valg, legger hun til.
Svein derimot er optimist når det kommer til kjærligheten.
- Jeg har kjent at det har begynt å bruse skikkelig for en av dem, men det er en til jeg liker veldig godt, sier han, med stor tro på at han kan få en kjæreste i «Jakten på kjærligheten».
Og neste tirsdag er det ingen tvil - Rigmor Solberg kliner til med Svein. Følg med!