- Jeg beklager på det dypeste

Seerne reagerte på «Skal vi danse»-kommentaren.

Publisert

Det var flere som hoppet i stolen da «Skal vi danse»-dommeren Tor Fløysvik skulle gi sin tilbakemelding til Eirik Søfteland og Nadya Khamitskayas sambadans lørdag kveld.

Etter at de hadde danset til Beyonces «Crazy in love» var det tydelig at den vanligvis så kontrollerte Fløysvik, ikke var særlig fornøyd.

- Når det kommer til den autentiske sambaen, den gleden negerne, slavene hadde når de hadde fri i Sør-Amerika, den gleden får jeg ikke ved å se på deg i denne sambaen, dessverre, sa Fløysvik.

Nå beklager han overfor Se og Hør og understreker at han ikke mente noe vondt med kommentaren.

- Jeg mente ikke noe galt med det, så det beklager jeg på det dypeste. Det var de afrikanske slavene i Sør-Amerika som utviklet dansen, og det var deres gledesdans for å ha fri fra et arbeid som stort sett gikk døgnet rundt. Jeg beklager at jeg brukte ordet neger, det mente jeg ikke noe vondt med, sier Fløysvik til Seoghør.no.

Det uheldige ordvalget til den profilerte dansedommeren førte til at flere reagerte på Twitter.

«Er det noen andre som la merke til at Tor Fløysvik sa negerne på skal vi danse?»er det en som spør.

«Tor Fløysvik viser imponerende historisk kunnskap: "Ser ikke helt gleden negerne viste da de hadde fri, ahem, slavene altså." #ironi,» skriver en annen.