- Ingenting er så usexy som en mann som ikke kan legge varene på én rad og med strekkoden rett vei
Ylva ble sjekket opp i kassa.

(SIDE2): Alle som har jobbet i matvarebutikk vet at kunder ofte gjør fryktelig mange irriterende ting når de skal betale: De spør hvorfor alt er så dyrt, roter lenge etter pengeboka når det er lang kø, og sist, men ikke minst: Slenger alle varene i en haug på rullebåndet.
- Jeg tar gjerne nummeret ditt
Ylva Berggren (20) jobber i en matvarebutikk i Vänersborg i Sverige. Denne uken ble hun sjekket opp av en kunde i kassa, men stakkaren måtte gå slukøret videre.
Hvorfor kan du lese i Ylvas Facebook-innlegg:
«En fyr kommer i kassen, drar fingrene gjennom håret og slenger ned varene i en haug på båndet. Etterpå ser han på meg, _hele_ meg. Han drar en spøk om at han greide å treffe «akkurat» på 199 kroner. Så drar han fingrene gjennom håret igjen, ser på navneskiltet mitt, ser enda nærmere på navneskiltet mitt og utbryter: «Ylva, hvilket vakkert navn.»
Jeg takker og fortsetter betalingen. Når betalingen er over spør jeg om han vil ha kvitteringen. Han svarer: «Du kan beholde kvitteringen, men jeg tar gjerne nummeret ditt.» Jeg ler og svarte: «Nei, dessverre.» Så fortsatte jeg med neste kunde.
Ingenting er så usexy som en mann som ikke kan legge varene på én rad og med strekkoden rett vei.»
Gått viralt
Facebook-innlegget til 20-åringen ble fort plukket opp av flere svenske medier og noen dager senere skriver Ylva følgende om oppmerksomheten hun har fått:
- Det ble ganske stort det her med å legge strekkodene rett vei, mange kan relatere seg til det og synes det er morsomt. Men det har også blitt møtt med hat og kritikk, kanskje det er slik at dere føler dere truffet - ikke vet jeg. I så fall vil jeg gi min versjon her, forteller butikkmedarbeideren.
- Jeg roser gutten som hadde mot til å spørre. Det var kanskje ikke det mest sjarmerende forsøket, men han prøvde. Han var sikkert en helt fantastisk bra gutt, men grunnen til at svarte som jeg gjorde var fordi jeg har en samboer. Men når han gikk så lo jeg av kommentaren jeg hadde i hodet - at ingen er så usexy som en person som ikke kan legge varene riktig. Innlegget skal leses meg glimt i øyet. Jeg elsker å jobbe i butikk, og jeg elsker kundene. Jeg kjefter aldri på en kunde som ikke legger varene riktig, men jeg vil takke de som gjør det. Jeg vil at dere skal vite hvilke perler dere er og hvor mye jeg setter pris på dette. Om dere skal flørte med noen så kan dere starte med å behandle dem som mennesker. Å si hei, ikke snakke i telefonen og ikke gi oss et berg med matvarer. Senere trenger dere ikke å sukke fordi vi må fikse på matvareberget for å unngå at egg knuses eller at brødet som ligger nederst skal bli ødelagt. Jeg vil også nevne, at vi faktisk er mennesker. Jeg forstår at du ikke har tid til noe annet enn å kaste varene på båndet når du har et gråtende barn i armene fordi han ikke fikk Donald-bladet med vannpistol. Jeg forstår at du ikke rekker å se hvor strekkoden er på alle matvarer, men om 5 av 10 matvarer er vendt riktig, så er jeg takknemlig for det. Jeg synes alle mennesker er sterke, hyggelige og fantastiske til det motsatte er bevist. Dere er stjerner.
Lo du litt av denne saken? Lik oss gjerne på Facebook for flere!