Idol-Helge vil til Grand Prix
Helge Tverdal røk i går ut av Idol-sirkuset, men han legger absolutt ikke mikrofonen på hylla av den grunn.
(SIDE2): Nå vil han nemlig satse på Grand Prix!
- Passer inn
- Jeg har virkelig fått smaken på kjendislivet, og det er akkurat det jeg ønsker. Jeg tenkte «det kan ikke være slutt nå, det må være noe mer», så da var det helt naturlig for meg å se mot Grand Prix, sier Idol-Helge til Side2 mens han ler godt.
Helge elsker å opptre, og vakte oppmerksomhet under årets Idol helt fra starten av da opplevde det få andre gjør med å faktisk bli Idol-kjendis allerede før han hadde blitt vist på TV-skjermen, og TV 2 var hjemme og besøkte han og familien i Odda.
Les saken her:Årets første Idol-kjendis
I går endte dessverre Idol-eventyret for 34-åringen, da han ikke ble valgt ut som en av de 24 som får delta i de direktesendte semifinalene som begynner til fredag på TV 2. Men ikke tro at Idol-Helge forsvinner av den grunn! Han bytter bare navn, til GP-Helge...
- Jeg er full av glede for det jeg holder på med, og jeg tror i Grand Prix ville jeg virkelig funnet min plass. Det er ekstravagant, det er mye show rundt, og det handler ikke kun om musikken. Jeg tror jeg vil ha en god sjanse der, sier Helge.
Elsker Wig Wam
Ingenting er fastspikret ennå, men Helge har forhørt seg med en musiker som tidligere har spilt sammen med blant andre Torill Sivertsen om han kunne tenke seg å lage en sang til ham. Og det kunne han kanskje.
- Nå får vi se hva som kommer ut av dette, men nå er ballen i alle fall i gang, slår han fast.
- Er du stor GP-fan selv?
- Ja, jeg har alltid sett på Grand Prix, og jeg synes det er et helt strålende program. Min desidert største favoritt er Wig Wam. Jeg var helt i himmelen da de slo igjennom, skryter Helge.
Idol-kick
Og selv om dommerne mente Helge ikke var god nok til å være med videre i Idol, er han absolutt ikke bitter.
- Jeg vet at jeg kan synge, men jeg var nok ikke det de så etter og det er helt fair. Men å være med i Idol var helt utroolig deilig, moro, kjekt, spennende og alt det! Jeg som egentlig er en garva 34-åring fikk virkelig kjenne på nervepresset og forventningspress, og det var deilig og ga meg et skikkelig kick, skryter han.
Så får vi se om Helge får sitt ultimate kick hvis det blir han som overtar scenen etter Guri og skal forsvare Norges ære når neste års Grand Prix går av stabelen i Beograd i Serbia.
I morgen, fredag, går de aller første semifinalene i årets Idolrunde av stabelen, og du kan lese alt om idolene og sendingen på Side2 i morgen.