Fremdeles best uten ball
Men skal du tjene gode penger på blogg, bør du blogge om dette;

(SIDE2:) Ida Wulff og Caroline Berg Eriksen (tidligere Fotballfrue) banet veien for blogging. Men er det de som tjener mest på bloggingen i dag?
Noen av Norges største bloggere tjener god på å dele private bilder av hverdagsantrekk, interiør, reiser og dele meninger om alt fra det å være mor, sminke, trening eller diskusjoner om det som debatteres i nyhetene.
Noen av dem kan leve av dette, men for de under er det kun Marna Haugen som har en annen «dagjobb», mens andre studerer.
Oversikten under er basert på de mest leste bloggerne i Norge. Den viser at du blir stor på blogg om du for eksempel blogger om mote eller foreldrerollen.
Caroline Berg Eriksen:
Formue: 0
Inntekt: 1043258
Skatt: 315967

Andrea Badendyck:
Formue: 377094
Inntekt: 916866
Skatt: 384180
Lene Orvik:
Formue: 0
Inntekt: 708905
Skatt: 292501

Ida Wulff:
Formue: 0
Inntekt: 668334
Skatt: 262286

Annette Haga:
Formue: 0
Inntekt: 602519
Skatt: 230707
Marna Haugen:
Formue: 0
Inntekt: 580369
Skatt: 292290

Camilla Pihl:
Formue: 0
Inntekt: 525195
Skatt: 203172
Kristin Gjelsvik:
Formue: 0
Inntekt: 498501
Skatt: 187568
Sophie Elise Isachsen:
Formue: 274540
Inntekt: 422821
Skatt: 153422

SOPHIE ELISE ISACHSEN er en av Norges største bloggere.
Ulrikke Lund:
Formue: 0
Inntekt: 418223
Skatt: 147194
Hvor mye tjener du?
Sophie Elise er en av bloggerne som i går, torsdag, la ut et innlegg under tittelen «Hva tjener jeg?» Her understreker bloggeren at hun hater å snakke om økonomi, og synes det er rart at det er greit å spørre andre om hvor mye de tjener. Sophie Elise synes også det er idiotisk at skattelistene er offentlig.
«Jeg har alltid hatt en stor medfølelse og empati for de som sliter økonomisk i hverdagen, og vet selv hvor utrolig ubehagelig det kan være når man er den eneste i vennegjengen som ikke har råd til å dra ut i helgene eller kjøpe seg de kuleste klærne».
Samtidig mente hun at det offentlige skattelistessøket var en faktor i mobbing.
Her kan du lese hele innlegget.
Ida banet vei
- Blogging begynte å bli stort midt på 2000-tallet. De første store bloggerne kom raskt, men det var ikke før Ida Wulff ble kjent at blogging ble et fenomen. Da snakker vi om 2008. Kommersialiseringen begynte da Nettavisen solgte annonser på Idas blogg, noe som førte til at flere andre bloggere kom etter med annonser, og det vi i dag kaller innholdsmarkedsføring, sier direktør for forretningsutvikling, Pål Nisja-Wilhelmsen i Mediehuset Nettavisen.
LES OGSÅ:Skattelistene er åpne - sjekk lønna til hvem du vil
- En milepæl kom med Fotballfrue da hun alene ble større enn mange av de norske avisene. I dag er blogging et profesjonelt yrke som en etablert markedskanal for mange annonsører, og dertil tilhørende inntekter. Når en blogger alene kan ha like mange lesere som Dagens Næringsliv, sier det seg også at annonsene, og inntektene også følger etter, legger han til.