- Flaut å bli sjekka opp

Rachel Nordtømme (22) liker ikke for ivrige gutter.

(SIDE2): Rachel Nordtømme vil ikke lenger assosieres med Petter Northug. Hun har sin egen karriere og i morgen er hun klar for «Skal vi danse» på TV 2.

- Det er snart et halvt år siden det ble slutt og jeg får fremdeles spørsmål om ham og forholdet. Jeg vil ikke snakke om det. Nå skal det handle om meg, sier Nordtømme i et intervju med Dagbladet Fredag.

- Ikke for ivrige
Hun har hatt et dramatisk år med både sykdom som endte med sykehusinnleggelse og brudd med kjæresten Petter Northug, som skapte store overskrifter. I tillegg har hun jobbet for TV 2 Sporty som programleder og ledet direktesendinger fra Norway Cup. Hun har også vært på coveret av «Mann»

- Jeg har ikke gjort noe jeg angrer på. Men det er ting som jeg kanskje burde ha tenkt bedre gjennom. Å være på coveret av «Mann» er ikke slik jeg vil at andre skal se på meg.

Nordtømme forteller også at hun ikke liker for ivrige gutter.

- Jeg blir litt flau når folk sjekker meg opp og liker bedre at gutta gir meg en kald skulder. Selvfølgelig er det fint at de er hyggelige, romantiske og gir meg positiv oppmerksomhet, men de må ikke være for ivrige i sjekkingen, sier hun til magasinet.

Mistet venn i ulykke
Rachel Nordtømme mistet sine nære venn, Marius i en bilulykke i februar 2006. De to møtte hverandre på friidrettsbanen og knyttet et nært vennskap.

Hun hadde lovet vennen å satse på friidretten og året etter hadde hun sin beste sesong. Hun kvalifiserte seg til junior-EM.