Er dette sexy nok?

Agent Provocateur overrasker også denne gangen. Se video!

Publisert

(SIDE2): Undertøysmerket Agent Provocateur er kjent for å tirre og provosere med sine sexy markedsføringsstunts. Flere enn en gang har videoene havnet i søkelyset til ulike reklameautoriteter, sist gang i mars i år da reklamevideoen for den eksklusive Soiree-kolleksjonen 2011/2012 kom på luften.

Det er kanskje dette som har ført til at Agent Provocateur har bestemt seg for å lansere en langt snillere video når de nå skal vise fram sin nyeste kolleksjon med sexy undertøy.

Jakten
Den nye kampanjen har fått navnet «The chase» og viser en kvinne som, ufrivillig, stripper ned til undertøyet på jakten etter en veskenapper. Historien er relativt tynn og mange Agent Provocateur-fans har uttalt sin misnøye.

Tiden vil vise om den nye reklamefilmen er frekk nok til at det eksklusive designhuset når sine salgsmål.

Merket har tross alt skapt et navn for seg selv ved å bryte barrierene for hva som er for sexy og ikke i markedsføringen av realtivt sexy plagg.

Med de skyhøye prisene på de små plaggene er det mye som tyder på at de har sett seg nødt til å provosere for å tiltrekke seg den oppmerksomheten de trenger for å selge BH-ene og trusene sine, men det er lite sannsynlig at den ferske videoen vil provosere spesielt mange.

Foto: Faksimile: Youtube (Faksimile: Youtube)

(Artikkelen fortsetter under bildet)

- Kvinnefiendtlig og forstyrrende
Før har de imidlertid provosert så det holder - og det flere enn en gang.

Som nevnt over havnet Soiree-videoen i søkelyset tidligere i år I mars vurderte nemlig Advertising Standards Authority (ASA) å trekke den frekk reklamefilmen, men videoen fikk imidlertid grønt lys og kunne derfor sendes på luften som planlagt. I klagen sto det at snutten var kvinnefiendtlig og forstyrrende, men reklamemyndighetene mente at filmen mest sannsynlig ikke ville krenke spesielt mange.

Kvinne overfalt
Reklamefilmen som har vært tilgjengelig på både YouTube og undertøysmerkets hjemmesider viser en kvinne som blir overfalt i sitt eget hjem av en gruppe andre kvinner. Alle skjønnhetene er selvfølgelig ikledt lekkert undertøy, og det er en tydelig seksuell undertone i filmen.

Pupper og lår har blitt vanlige ingredienser i Agent Provocateurs markedsføring, og denne filmen er intet unntak. I den omtalte filmen spilles det også mye på bondage og BDSM, noe som gjenspeiles i både antrekkene og handlingen.

SE VIDEOEN HER:(Artikkelen fortsetter under klippet)

Kylie ble forbudt
En annen reklamefilm som måtte tåle mye kritikk er en film fra 2001 med Kylie Minogue i hovedrollen. Så frekk var denne at den ble avvist av samtlie Britiske TV-kanaler.

I Videoen spiller på mange sttrenger, blant annet på at Kylie vil sjekke om det hun foretar seg i klippet «gjør noe for deg». I den særpregede rosa agentfrakken kler hun raskt av seg til svart blondeundertøy og svarte silkestrømper. Deretter bestiger hun en mekanisk okse og viser hva hun er god for.

SE KYLIE FOR AGENT PROVOCATEUR HER:(Artikkelen fortsetter under bildet)

- Overgrep
Den siste filmen fra reklamemerket som har fått kritikk er The Muse, med den franske skuespillerinnen Mylene Jampanoi i hovedrollen.

Mediene mente at filmen fremstiller kvinnen som et offer og at handlingen i filmen minner om et overgrep.

SE THE MUSE HER:

Denne saken ble første gang publisert 04/05 2012.

Les også