Elkjøp-reklamen rører hele verden
Norsk reklamefilm får oppmerksomhet fra utlandet.

(SIDE2): Julereklamefilmer byr ofte på rørende historier og stemningsfulle bilder. Årets julereklamefilmer fra Elkjøp bringer fram følelsene utover Norges grenser.
- Ekte juleånd
I reklamefilmen «Tenåringssønnen» ser vi en far og en tenåring som tydeligvis har noe usagt seg imellom. Men det er ikke alltid ord er nødvendig - det viser farens julegave.
Kampanje skriver at reklamefilmen nå får oppmerksomhet i andre land.
Bransjenettstedet Adweek kåret filmen til Ad of the Day forrige uke.
- I en tid hvor mange av oss ser fram til en ukomfortabel ferie, minner reklamefilmer som dette oss om å vise medfølelse og kjærlighet, skriver de.
Huffington Post mener at filmen viser «ekte juleånd».
- Den legger vekt på at høytidens budskap om kjærlighet og velvilje er like viktig overfor transkjønnede personer som alle andre, skriver de.
(Artikkelen fortsetter nedenfor videoen)
Screen9v2
Fornøyde
Øystein Schmidt, kommunikasjonssjef i Elkjøp, sier til Kampanje at de synes det er gøy og spennende at reklamefilmen blir lagt merke til på denne måten.
- Vi legger mye tid, krefter og ressurser ned i å skape kreativt og spenstig innhold nå rundt jul - rett og slett fordi det er en veldig viktig periode for oss - og da er det veldig gledelig å se at vi treffer spikeren på hodet på denne måten, sier han til Kampanje.
Screen9v2
Screen9v2
Screen9v2