- Du ser ut som en transvestitt
Juryen i årets «Top Model» er nådeløse i tilbakemeldingene til jentene.
(SIDE2:) I første episode av TV3-serien «Top Model» fikk de 13 jentene tilbakemeldinger på den første fotoshooten fra juryen, bestående av Cårejånni Enderud, Linda Vasquez, Bjørn Opsahl og programleder Vendela Kirsebom.
- Transvestitt og midtsidepike
Bildet skulle forestille Leonardo Da Vincis «The Last Supper» og jentene skulle fotograferes i undertøy.
- Du er fin i undertøy, men det er ikke nok. Og hold deg unna solen, fikk Kristina B høre. Ålesund-jenta fikk også gjennomgå på grunn av silikonpuppene sine.
Les mer om det her:Puppeoppgjør i Top Model
Kommentarene kan virke uskyldige med tanke på hva Polina fikk høre.
- Du stikker litt ut av bildet. Du er liksom ikke med. Det var et svært lite flatterende bilde av deg. Du ser ut som en transvestitt, sa fotograf Opsahl til henne.
- Jeg synes det var litt usaklig. Men det er de som må bestemme hva de skal si. Jeg vet jo at jeg ikke er en transvestitt. Jeg tar meg ikke nær av det. De skal jo lage litt TV også, sier Polina til Side2.
Bjørn strengest
Også Kine Nordeide Johansen fikk gjennomgå. Mest på grunn av brunfargen sin.
- Du har karantene fra nå av. Ikke mer sol på deg, sa fotograf Opsahl. Cårejånni Enderud fulgte opp: - Du ser ut som en midtsidepike i Aktuell Rapport.
Polina mener ingen av jentene tok seg nær av kommentarene.
- Jeg vet ikke om noen tok seg nær av det. Men det kom mange kommentarer som «du jobber dårlig foran kamera», og det er jo alvorlig for folk som jobber som modeller, forteller hun og anser fotograf Bjørn Opsahl som den strengeste i juryen.
- Han så på bildet som fotograf, derfor var han den strengeste. Bildene oppfattes kanskje annerledes fra vår side, sier hun.
Top Model ser du på TV3 mandager 20.30
Side2 følger Top Model:
LØY PÅ ALDEREN: Er hun virkelig 23?
Puppeoppgjør i Top Model
VENDELA OG JAN THOMAS: - Norske jenter kan bli supermodeller
Modellyrket – ingen dans på roser