Dette har du ikke råd til

Men det finnes faktisk noen som har det - og er gale nok til å gjøre det.

Publisert

Det handler om nyvinningen til World Series of Poker (WSOP), som hvert år siden 1970 har arrangert det vi i Norge ynder å kalle poker-VM. Den 42. utgaven er allerede i gang i Las Vegas.

Neste år kommer et nytt tilskudd på turneringsprogrammet; En turnering hvor deltakelsen koster én million dollar.

15 spillere har allerede forpliktet seg til å delta.

- Jeg kjøper meg inn, forteller Tom Dwan, en av verdens mest kjente pokerspillere.

- Én million dollar høres fint ut. Det er så sykt, og for en så god sak - nå må jeg bare vinne, legger han til.

Den gode saken han snakker om, er «One Drop», en veldedighetsorganisasjon som arbeider for å skaffe fattige tilgang til vann og for å øke folks kunnskap om vann. Turneringen kalles «The Big One for One Drop», og en viss prosentandel av deltakeravgiften går til organisasjonens arbeid.

Blant dem som ifølge Marketwire har forpliktet seg til å delta, er pokerstjernene Patrik Antonius, Gus Hansen, Daniel Negreanu, Johnny Chan, Tony Guoga og Tom Dwan. I tillegg skal forretningsmenn som Bobby Baldwin (som også har fire VM-titler i poker), Phil Ruffin (eier Treasure Island-hotellet i Las Vegas) og Guy Laliberte (grunnlegger av One Drop og Cirque du Soleil) delta.

Turneringen starter 1. juli 2012 og skal gå over tre dager. Det er satt et tak på 48 deltakere. ESPN, som sender WSOP på amerikansk TV, skal selvfølgelig også sende denne turneringen.

- Jeg er veldig begeistret over å spille denne turneringen ettersom jeg synes One Drop er en fantastisk organisasjon og deler av prispengene går til et godt formål, sier Patrik Antonius.