Dette er Stellas mirakelkur

- Den lukter død og bedervelse, men den funker.

Publisert

(SIDE2): Stella Mwangi svært fornøyd etter lørdagens tango. Men tidligere denne uken var situasjonen en helt annen.

Vanskelig
- Jeg klarte det ikke, jeg skjønte det ikke. Jeg måtte liksom gå over en terskel, før jeg begynte å forstå dansen, sier Mwangi til Side2.

- Hun var «one big hot mess». Men hun kom seg fort, sier Asmund Grinaker.

Mer fra Side2.no: Besøk forsiden

Stella Mwangi og Asmund Grinaker danset tango til «Tango for to» av Alf Prøysen, og fikk til sammen 28 poeng av dommerne.

- Du har kommet deg veldig i standarddansene. Bra fotarbeid, sa Trine Dehli Cleve.

Drikker alger
Mens Asmund har vært syk med feber denne uken, har Mwangi holdt seg frisk. Det takker hun morens mirakelkur for.

- Drikken lages av sjøgress. Det er noe som heter spirulina, som er blå og grønne alger. Så mens han har vært syk, har jeg holdt meg frisk. Det gjør virkelig susen. Siden Asmund ble syk fikk vi en mindre treningsdag denne uken. Det var litt dumt, men vi klarte oss bra.

- Den lukter død og bedervelse, men den funker, sier Asmund.

Alle ble overrasket da Rachel Nordtømme røk ut forrige helg, det ble Stella og Asmund også. Men de vet at det er slikt man må regne med i denne dansekonkurransen.

- Sånn har det alltid vært. Det er som å spille bingo. Det eneste vi kan gjøre er å trene og håpe på at det holder. Det var jo selvfølgelig trist at Rachel røk. Jeg tror hun kunne blitt flink.