De nye leverpostei-ungene

Skal pryde 10 millioner leverposteibokser.

Publisert

(SIDE2): Josefine og Theo Antonio kommer du til å se hver gang du kjøper Stabburets gule leverposteiboks.

De to vant nemlig Stabburets konkurranse blant 40. 000 innsendte bidrag. Premien er bilde av ansiktet på leverposteiboksen og en tur til Disney World i Florida.

- Vi er veldig stolte og glade for å ha kommet frem til to så flotte ansikter på boksen. Etter avstemningen i slutten av september stod vi igjen med ti finalister. Det har vært en tilnærmet umulig oppgave å velge blant så mange fine bidrag, sier leverposteikongen Philip Esnault i en pressemelding fra Stabburet.

- Sjarm og lekenhet viktig
I finalen var det fem gutter og fem jenter og så var det altså Josefin og Theo Antonio som gikk av med seieren med sine lyse lugger og fine smil. De nye ansiktene på boksene blir å finne i butikkene fra mai neste år og blir altså leverposteiens ansikt utad.

- Det å bli «ansiktet på boksen» til Stabburet Leverpostei betyr at man i stor grad blir personen bak merket. Vi har derfor sett etter en gutt og ei jente som representerer leverpostei sine kjerneverdier; sjarm, lekenhet og glimt i øyet. Både Theo og Josefine hadde et smittende og godt smil som sjarmerte juryen, sier Esnault.

Gleder seg til Disney World
Sist gang Stabburet byttet ut ansiktet på boks var i 2004.

NRK har tatt en prat med en av vinnerne, Theo Antonio (5), som er fra Stathelle i Telemark. Han gleder seg mest til å inkassere premien.

- Jeg skal jo til Disney World, og jeg skal sove der i 14 dager, sier han stolt.