De beste reklamene fra årets Super Bowl

Dette betalte de en million kroner for - per sekund.

Publisert

Hvert eneste år er Super Bowl den mest sette TV-sendingen i USA, og reklameverdenen har funnet ut at det er en kul greie å ha litt spesielle og påkostede reklamer under «The Big Game».

Det var faktisk Apple som satt trenden i 1984, med sin legendariske «1984»-reklame - laget av Ridley Scott - som kun ble sendt på TV én gang.

Denne utviklingen har gjort at nettopp en Supwer Bowl-reklame har blitt en greie folk skal se - og reklameprisene er skyhøye. Rundt 4,4 millioner dollar var prisen for en 30 sekunders spot under årets sending.

Eller sagt på en annen måte: Over en million kroner per sekund!

Vi har samlet noen av de reklamene som ble best tatt imot i år:

Budweisers savnede hund

McDonalds gratis mat

Esurance med Lidsay Lohan

BMW tar en titt tilbake

Snickers all-star-reklame

Coca-Cola hacking

Fiats sex-reklame:

Always jentereklame

Apples reklame fra 1984:

Hvilken reklame liker du best?