Bø! Vart du skremt no?
En helt grei film, med nesten lik handling som de fleste andre i skummelsjangeren .
The Messengers – USA/CAN 2007. Regi: Danny Pang, Oxide Pang med Kristen Stewart, Dylan McDermott, Penelope Ann Miller, John Corbett
Aldersgrense 15 år.
(SIDE2:) Det var en gang en familie. De valgte å flytte fra storbyens mas og fortidens problemer, til den mest slitne, skabbete og skumlete gården de kunne finne.
Faren vil leve av solsikkedyrking, moren er litt skeptisk, minstemann er like glad, mens datteren, Jessica på 16 år, er ikke like fornøyd. Spesielt ikke etter at det begynner å skje mange rare ting i huset.
En kveld hun er alene i huset blir det rasert av en usynlig kraft, noe som så klart er borte og ryddet opp når både gårdsgutten og politiet dukker opp. Dette fører til at foreldrene tror Jessica begynner å miste fatningen.
Det fortsetter å skje uforklarlige ting i huset og med Jessica. Og det skal bli verre.
SE VIDEO: Se opp for mordersauen
Filmen starter med en svarthvit seanse der en familie blir jaget rundt i et hus. Etter dette kommer en lang introduksjon av alle medvirkende i filmen som gjerne kunne vært kortere.
Så var det denne familien da. Med en heller lite hyggelig bakgrunn i familielykken, prøver de på en ny start på denne usjarmerende gården.
Fra starten av får man inntrykk av at ikke alt stemmer og det tar ikke altfor lang tid før man begynner i skvette og hoppe litt i stolen. Mest grunnet et skiftende volumnivå og at det blir kastet diverse objekter mot bildet.
Filmen henter inspirasjon fra den beryktede filmen «Ondskapens Hotell», noe som setter en liten demper på filmens verdi og gjør den ganske kraftig klisjefylt.
Skuespillerne gjør en god jobb, selv om manuset kunne blitt gjort mer særegent og mindre forutsigbart.
Filmen i seg selv er ikke veldig skummel, men man skvetter litt som tidligere nevnt. Hvis man absolutt må på kino og du har sett alt annet som er verdt å se, så er ikke denne filmen et dumt valg.