Anmeldelse: Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate
Utseende tar deg bare så langt.

Actioneventyret «Castlevania: Lords of Shadow», som ble sluppet i 2010 til PS3 og Xbox 360, var ett at det årets beste spill og kom som en overraskelse på de fleste. Få hadde trodd at den relativt uprøvde spanske utvikleren MercurySteam skulle klare å blåse nytt liv i den erkejapanske vampyrjegerserien.
3DS-spillet «Mirror of Fate» er satt 25 år etter det første «Lord of Shadow», og byr på en del av det som gjorde konsollspillet så bra. Fiendene er varierte og kampsystemet glimrende. I løpet av spillets gang tar du kontroll over en rekke ulike figurer, som alle har et stort utvalg varierte og mektige angrep. Kontrollen er presis og det å overliste motstanderne er for det meste tilfredsstillende. Et annet pluss er at grafikken er griselekker, «Castlevania: Lords of Shadow» er uten tvil det flotteste 3DS-spillet til nå. Omgivelsene og animasjonene er detaljerte, og alt flyter som en drøm.
Dessverre har ikke alt gått bra og det største minuset er miljønavigeringen, eller snarere mangelen på miljønavigering. Omgivelsene er delt opp i mange adskilte deler og i motsetning til de andre nyere spillene i «Castlevania»-serien, er det liten vits å gå tilbake for å lete etter hemmeligheter. Hvis du følger litt med, så finner du det meste som er på første forsøk. Andre ting å trekke spillet for er at vanskelighetsgraden er litt lav og historien forutsigbar.
Alt i alt er «Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate» et lekkert og helt greit actionspill. Spillet er verdt en titt hvis du er ute etter noe som viser hva 3DS er god for, eller har lyst til å slakte monstre når du er på farten. Ingenting er kriminelt dårlig eller ødelegger opplevelsen, men mye kunne vært gjort mye bedre.