Ane om FrP: - De er dumme og slemme
Ane Dahl Torp langer ut mot Fremskrittspartiet.
(SIDE2): Skuespilleren mener partiet mangler solidaritet og det globale, solidariske grunnsynet hun stemmer på.
- Man er ikke god selv bare man er snill med sine nærmeste, men ikke mot dem som ikke er «født inn i denne familien». Jeg tenker definitivt på partier som Fremskrittspartiet. De tar primært utgangspunkt i «hvordan kan jeg gjøre livet bedre for meg selv og de som er som meg». Jeg synes de er dumme og slemme, sier Dahl Torp i et intervju med magasinet Stella.
Hun har tidligere innrømmet at hun stemmer radikalt, selv om hun ikke betegner seg som kommunist.
Siv Jensen mener det er helt greit at Ane Dahl Torp er sosialist.
- Noen er sosialister andre er liberalister. Det er to helt forskjellige måter å se verden på, sier hun til Dagbladet.
Termin i mars
Ane Dahl Torp er gravid med sitt andre barn og har tidligere fortalt åpent om at hun har opplevd fire spontanaborter.
- De gangene jeg har vært gravid har det vært ultralydundersøkelser i ett sett, og da er jeg så redd at jeg holder på å besvime, har hun tidligere sagt til VG.
Fra før av har hun sønnen Sigurd (2) sammen med ektemann og musiker Sjur Miljeteig (37).
Torp har termin i mars neste år.