Egen kopieringsmaskin
Av og til kan man ha bruk for en kopieringsmaskin, men langt fra de fleste har kjøpt seg en som de har hjemme. Problemet kan løses med PC-en.
En mulighet er naturligvis å skaffe seg en alt-i-ett-maskin, med skanner, skriver og faks i samme boks, men også du som har kjøpt deg skriver og skanner separat kan fikse kopieringen greit.
En komplisert måte å løse det på er å skanne inn dokumentet i grafikkprogrammet ditt og deretter skrive det ut. En mye mer elegant løsninger er programmer som leser inn og skriver ut i samme operasjonen.
Mange skannere leveres med slike programmer, som av og til også er koblet til en egen knapp på skanneren. Da er det bare å trykke på knappen for å få ut en fotokopi i svart/hvitt. Et program som er helt gratis heter «0X-Copier» og kan lastes ned på http://www.sharetool.com/Utilities/Printers/0X_Copier_10053.html.