Appstore og iTunes er nede
Mange av Apples brukere rammet av tekniske problemer.
Flere medier, deriblant svenske Aftonbladet, melder at Apple skal ha store problemer med iTunes og Appstore som gjøre det umulig å kjøpe og laste ned musikk eller apper.
Telegiganten har opplyser også på sine egne support-sider om problemene. Ifølge NST gjaldt de tekniske problemene for Apples brukere over store deler verden.
Men de tekniske problemene er ikke bare til irritasjon for brukere. De koster også selskapet store pengesummer. Ifølge Tim Grimes, en sosiale medier-analytiker med base i London, taper Apple rundt 34.246 dollar i minuttet eller 2.054.794 dollar i timen.
Based on 2014 iTunes Revenue: Apple are losing $34,246 per minute, $2,054,794 per hour the #iTunes store is down.
— Tim Grimes (@timmy) 11. mars 2015
Det har enda ikke kommet noen beskjed fra selskapet om hvor langt unna de er fra å løse problemene.
“It just works.” #Apple pic.twitter.com/wwXyAhVIGz
— ᴺᴼᵀ Jony Ive (@JonyIveParody) 11. mars 2015
Apple hadde nylig deres årlige lansering. Her avdekket selskapet blant annet nye Apple Watch i gull til den nette sum av 10.000 dollar, rundt 80.000 kroner.
(Kilder: New Straits Time, Aftonbladet, Daily Mail, Twitter)