Jaguar F-Pace

Nå blir også Jaguar-en ladbar

Prisen på ladbare Jaguar F-Pace er allerede klar. 

Pluss ikon
<b>NY F-PACE:</b> <span style=font-size:12pt;font-family:Verdana, sans-serif;color:#000000;>Utvendig er F-Pace blitt oppdatert med nytt panser og forstørret grill. De nye og smale LED-frontlyktene er tilgjengelige med Adaptive Driving Beam-funksjonalitet, og dimmer fjernlysene for imøtekommende trafikk.</span>
NY F-PACE: Utvendig er F-Pace blitt oppdatert med nytt panser og forstørret grill. De nye og smale LED-frontlyktene er tilgjengelige med Adaptive Driving Beam-funksjonalitet, og dimmer fjernlysene for imøtekommende trafikk.
Publisert

Nye Jaguar F-Pace kommer som ladbar hybrid til Norge, noe som straks gjør bilen mer aktuell for flere. Startprisen er 799 900 kroner, og forventet levering er februar neste år. Drivlinjen er den samme som i den ladbare versjonen av Defender og i Range Rover Sport, som vi har testet tidligere.

Det dreier seg om en toliters bensinmotor som jobber sammen med en 105 kW elmotor. Total systemeffekt er 404 hk og 640 Nm. 0-100 km/t skal ta 5,3 sekunder og den elektriske rekkevidden er oppgitt til 53 kilometer. Bagasjerommet er noe redusert for å gjøre plass til komponentene tilknyttet PHEV-drivlinjen, som omformer og annet, men likevel er bagasjerommet på brukbare 485 liter.

<b>PLUGG I:</b> Den ladbare versjonen er ventet til Norge i februar neste år. 
PLUGG I: Den ladbare versjonen er ventet til Norge i februar neste år. 

Nye F-Pace leveres med en rekke kjøremodusvalg, som Eco, Regn-Is-Snø og Dynamisk. For å hjelpe sjåføren med å få tilgang til viktig informasjon raskt, har F-Pace nå et interaktivt førerdisplay med forbedret grafikk, samt et eget oppsett for navigasjon i fullskjerm. F-Pace kan også fås med head up-display, aktiv støykansellering, som reduserer støy fra dekk og motor, og selskapets nyeste 3D Surround Camera-teknologi. Kamerateknologien inneholder en rekke innstillinger som Junction View, 3D Perspective View og ClearSight Plan View. F-Pace kommer med et helt nytt interiør. Midtkonsollen har fått flere oppbevaringsmuligheter, og inkluderer nå også muligheter for trådløs lading. Den integrerte 11,4-tommers HD berøringsskjermen leveres med en oppgradert versjon av Pivi Pro, som er selskapet navn på infotainmentsystemet. Fornyelsen inkluderer forbedret oppløsning med tre ganger så sterkt baklys, og 48 prosent større skjerm enn i tidligere F-Pace modeller.

<b>NYTT INTERIØR:</b> Berøringsskjermen er blitt betydelig større. 
NYTT INTERIØR: Berøringsskjermen er blitt betydelig større. 
<b>MILD-HYBRIDER:</b> I tillegg til den ladbare versjonen blir F-Pace i Norge tilgjengelig i form av sekssylindrede mildhybrider, enten med 400-hesters bensin eller 300-hesters diesel, begge i kombinasjon med 48V-batterisystem. 
MILD-HYBRIDER: I tillegg til den ladbare versjonen blir F-Pace i Norge tilgjengelig i form av sekssylindrede mildhybrider, enten med 400-hesters bensin eller 300-hesters diesel, begge i kombinasjon med 48V-batterisystem. 

Denne saken ble første gang publisert 15/09 2020.

Les også