Solveig Kloppen og Helén Vikstvedt til «Gullfisken»

- Vi skal overgå Paal Tarjei

Solveig Kloppen og Helén Vikstvedt er de nye programlederne for reklameshowet «Gullfisken» på TV 2.

LEDER AN: Helén Vikstvedt og Solveig Kloppen er programledere for "Gullfisken" 31. januar
LEDER AN: Helén Vikstvedt og Solveig Kloppen er programledere for "Gullfisken" 31. januar Foto: Foto: TV 2
Sist oppdatert

Det nærmer seg norsk reklamebransjes store festaften. Lørdag 31. januar sender TV 2 Gullfisken direkte fra Chat Noir, og i år har Solveig Kloppen og Helén Vikstvedt fått oppdraget med å lede showet. Duoen er sist sett på skjermen i programmet «Hjelpekorpset».

- Det er jo gøy å lede et så stort direkteshow, særlig sammen med Helén, vi har jo sittet inne på et kontorstudio i et år. Det er veldig hyggelig å komme til selveste Chat Noir, sier en lystig Solveig Kloppen til Kampanje.

Skal slå Paal Tarjei

Etter at den ikke ukjente reklamemannen Paal Tarjei Aasheim som til daglig jobber som strategisk rådgiver i McCann ga fra seg programledermikrofonen i 2005, har TV 2 satt flere TV-kjendiser til å lede reklamegallaen.

Sarah Natasha Melbye var først ut etter Aasheim, og den gang uttalte hun til VG at hun ikke kom til å forsøke å være like morsom som han som lenge var kjent som ansiktet til norsk reklamebransje på skjermen.

Til Kampanje sier Solveig Kloppen at hun legger seg på stikk motsatt strategi, og det er ingen tvil om at planen er å toppe Paal Tarjei Aasheim i å være morsom.

- Vi skal overgå Paal Tarjei, sier hun.

Showet som TV 2 planlegger kommer i tillegg til de nevnte reklamefilmene til å bestå av artiser som DDR (Atle Antonsen, Johan Golden, Berit Boman m fl.), Haysee Dixie, The September When og Sveriges store nye komikerstjerne Bjørn Gustavsson.

Les også: Drukner i pupper og rumper

- Jeg tror det blir et feiende flott show med fine artister, gøye reklamer og to ivrige programledere, sier Solveig Kloppen videre og avviser eventuelle nerver foran reklameshowet.

Kjent reklame-stemme

Programlederen er selv godt kjent med reklamebransjen etter å ha vært stemmen bak flere radioreklamer.

- Det har jo blitt ganske mange etter hvert. Det er jeg som sa «oj» i Netcom reklamen for noen år siden. Og så er det jeg som har gjort stemmen på Frukt.no for eksempel, ramser Kloppen opp.

- Mitt forhold til norsk reklame er nært, spesielt med tanke på radioreklame. Men ansiktet mitt er det ingen som foreløpig har funnet godt nok, antyder hun.

TV 2-komikeren avviser ikke fremtidige muligheter til stille opp i en TV-reklame.

- Hvis det er bra nok betalt, selvfølgelig.

Artikkelen er levert av Kampanje.

Les også:

- Vi er veldig forelsket

Ny Hvaler-sesong på vent

Se opp for møbelkupp

Denne saken ble første gang publisert 15/01 2009, og sist oppdatert 05/05 2017.

Les også