Spørsmål til jordmor:
Hei. Jeg er 38,5 uker på vei, og syns av og til at jeg lekker litt vann, ikke så mykje, men det kommer ofte en litt hvitaktig væske. Hva er dette nor noe? Er det vanlig? Mvh Jente 23

Svar:
Det er viktig at du får avkreftet at det ikke er fostervann, men det høres mer ut som utflod. Hos en del kvinner øker det i mengde mot slutten av svangerskapet.Noe som er helt normalt. Dersom du skal på kontroll en av de nærmeste dagene, ta det opp der. Dersom det er lenge til synes jeg at du skal ta en telefon å snakke med jordmor på sykehuset. De vil antagelig be deg om å komme inn for en sjekk. Lykke til!