Spørsmål til jordmor:
jeg er ei jente på 18 år som er i uke 23+4. jeg har en kjæreste (barnefar) men vurderer å flytte hjem til mor som bor 3 timers reise i fra. jeg og familien føler han er umodden å hver gang jeg reiser drikker han alkohol når han har lovet meg edru svangerskap.. trenger noen råd og kan jeg flytte ? hvordan blir det da me omregistrering av fødested og jormor ? mvh C

Svar:
Jeg skjønner at dette kan være vanskelig for deg. Tror at det er lurt av deg å få noen å snakke med før du gjør noe som du kan angre på. Kan du snakke med den jordmoren som du har der du bor nå? Om ikke så kan du skrive et nytt spørsmål til meg, send da med din mail adresse ( den er det bare jeg som ser) Så kan jeg ta kontakt med deg via den, eller at du skriver opp ditt tlf. nummer så kan jeg ringe deg. (det er bare jeg som ser det)Ellers er det ikke noe problem at du kan få bytte både jordmor og fødested. Du er ennå tidlig i svangerskapet, så det er ikke noe problem å få forandret.