Spørsmål til jordmor:
Litt ny her inne. har en del spm ang ultralyd.Når er det vanlig å bestille ultralyd, og når har en som oftest sin første ultralyd?Er det mulig å bestille en litt tidligere ultralyd for å vite hvor langt en er på vei?hvor er det vanlig å bestille time?Takk for svar!

Svar:
Hei! Det "offentlige Norge" tilbyr deg en ultralyd mellom uke 18-20. Det er legen eller jordmor som du går til kontroll hos som bestiller det for deg.   Dersom du absolutt vil ha en ultralyd før dette så finnes der som oftest noen leger som jobber privat, og har ultralyd på kontoret sitt, som du kan ringe til. Dersom du har hatt regelmessige menstruasjoner er det ikke nødvendig å komme til ultralyd for å finne ut termin. Da kan vi finne det ut ved å "regne". Lykke til!