Spørsmål til jordmor:
Hei. Er det normalt at en ettåring er konstant tørst? Syns vi fyller på koppen hennes hele tiden. Hun drikker bare vann, bortsett fra MME om morgen og kveld. Ellers spiser hun veldig sundt og er glad i mat. Burde jeg ta henne med til lege å sjekke? Er jo redd for diabetes jeg..men mulig jeg er overnervøs:)

SVAR:
Hei! Jeg forstår at du tar opp dette.Jeg vil råde deg til å måle mengden med væske jenta di får i seg utenom mme. Et barn på 1. år er aktiv og bruker kroppen mye. De trenger væske. Men blir mengden væske unaturlig i forhold til kroppens størrelse, bør du ta jenta di med til fastlegen for en blodprøve. Da vil du få et raskt svar om hun er frisk. Formen til jenta deres er jo viktig å følge med på. Det er dere som foreldre som kjenner jenta deres best. Det er bedre å gå til legen for ofte enn å gå og engste seg. Lykke til.