Spørsmål til jordmor:
Hei! Kanskje et dumt spm, men jeg lurer egentlig på hva som menes med vanishing twin? Er det slik at det ene embryoet/fosteret bare blir borte, eller vil man få en blødning? Og skjer dette innen en spesiell tid?

Svar:
Hei! Ingen spørsmål er for dumme til at de ikke kan stilles. Da er det heller at jeg er for dum, og ikke kan svare. Jeg har klart å lese meg til at "vanishing twin" er et syndrom, og at "det er slik at et foster i et tvillingsvangerskap dør i livmoren og blir absorbert av moren". Noen ganger kan man oppleve en blødning, som en abort. Det kan skje i alle stadier i svangerskapet, men skjer mest i 1. trimester. Håper at det var svar til spørsmålet ditt, og at du ble litt klokere. Det ble jeg.Takk.