Spørsmål til jordmor:
Hei. Jeg var i dag på 1. kontroll hos fastlegen. Jeg var ganska sikker på at jeg var 10+3 uker på vei, men han sa 9 uker og etter gu sa han 8 til 9 uker. hvorfor er det forskjell? er det noe å bekymre seg over?

Svar:
Man pleier å regne ut etter første dag i siste menstruasjon pluss på 7 dager og trekk fra 3 mnd., og den terminen man da får skal man vanligvis rette seg etter. Når man så har vært på ul. i ca uke 18 får man den sikreste terminen, og den man skal forholde seg til. Da begynner man også å telle de rette uken. Det er ikke noen grunn til å bekymre seg nå.Stol på deg selv, så ser du hva som skjer etter ul. Lykke til videre!