Spørsmål til jordmor:
hei! min kjære og jeg venter barn i april 24.. i dag er hun 10 uker på vei. hun har hatt to spontan abort i løpet av 4 år. og denne gangen virker alt som normalt. trøtt-kvalme. og ømme bryster. men vi er redd for det kan være noe gale. siden det er av og til smerter i magen. feks hun for vondt neders i magen at det strekker seg litt. og brystene er ømme ut på dagen-kvelden. men om morgen er det ikke noe øme! kan det være noe gale?! eller går det sin gang og det hører med litt smerte de første 12 ukene?!

Svar:
Gratulerer, så hyggelig for dere.Slik du beskriver det, veldig bra, så høres det helt normalt ut, både med hensyn til symptomene hennes og smertene i magen. Siden dere har vært uheldig to ganger så kan det sikkert være beroligende for dere å komme til en tidlig ultralyd. Det kan dere få av fastlegen deres, som henviser, eller at dere tar selv kontakt med en privat gynekolog som har et ultralyd apparat. Lykke til, spør igjen om det er noe annet jeg kan hjelpe med.