Spørsmål til jordmor:
hei! jeg har termin i mars, jeg er i uke 18 ca nå, men jeg har ikke kjent noen spark enda.. trur jeg kanskje kjente noe for 1 uke siden eller noe, ihvertfall noe som minnet meg om spark fra tidligere svangerskap! ifølge daton ut ifra termin jeg har fått på UL, så skulle jeg kunne kjenne spark fra 20 oktober .. burde jeg reagere? ta kontakt med jordmor og høre?

Svar:
Hei! Du trenger ikke å være engstelig, men selvsagt om det gir deg ro så be jordmoren din å lytte. Så når hun hører fosterlyd vil du antagelig roe deg. I dag er det 24 oktober, bare fire dager siden det stod i "boka" at du skulle kjenne liv. Slike opplysninger som står i "boka" er en generell opplysning.Mennesker er forskjellig og det er også de små menneskene i magen, når vi er gravide. Du tror at du kjente det for en uke siden, det tror jeg er riktig.Lykke til, videre.