Spørsmål til jordmor:
Hei! Har en gutt på snart 21 mnd, slutta å amme han når han va 6 mnd (eller han slutta vell egentlig sjøl, ville ikje bli ammet mere) Noen ganger i det siste har han tatt tak i gensern min og dratt den ned, før å komme fram til brystene.. Når han har dratt har han kanskje virket litt irritert. E d før at han er sulten? Eller ka annet kan d være? Håper dette var godt nok forklart...

SVAR:
Barn rundt 2 år har mye for seg. De er utforskende, og kan være meget kosete. D.v.s. de vil bli baby igjen i perioder. Ofte forandrer dette seg fort, og plutselig vil de være store, og klare alt selv! Jeg anbefaler deg å avlede og snakke med han, når han vil til brystet. Kanskje dere kan se på bilder fra han var liten. Om han er sulten, så prøv ut med et enkelt og raskt måltid. La han være med på å gjøre istand, om det er mulig. Lykke til.