Redd for spontanabort

Spørsmål til jordmor:

Hei! Jeg er en 33 år gammel kvinne som har hatt 4 spontanaborter og nå er gravid igjen ettter flere måneder prøving. Jeg er 5 uker på vei og har testet positiv 10 dager etter eggløsning, forrige gangene jeg var gravid så testet jeg positiv 15 dager etter el. Jeg er veldig redd å miste igjen og lurer på om jeg har sjanse at alt går bra denne gangen... Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre sa eller det er bare vente og se? Jeg har lest at noen bruker Crinone vaginal mot sa. Vet du noe om det og i så fall når skal en starte å bruke Crinone vaginal? I hvilken svangerskapsuke kan jeg sjekke hos lege eller jordmor om alt er bra med fosteret og om hjerte slår? På forhånd takk for svar!

svar:


Hei! jeg synes du skal ta kontakt med legen din i morgen , eller direkte til en gynekolog på sykehuset, eller privat. Det kommer an på om de har funnet ut årsaken til dine tidligere aborter, om du skal bruke Crinone eller ikke . Derfor så må du få vite dette, før du begynner med noen form for behandling. Lykke til,håper at du får hjelp, om ikke så kontakt meg igjen