Spørsmål til jordmor:
Hei Jeg var hos min allmennlege forrige uke pga sykdom. Der tok jeg samtidig opp at jeg ikke fant eggløsning ved forrige syklus og lurte på om jeg kunne sjekke at alt var ok. Hun ga meg istedetfor resept på Pergotime. Dette skal visstnok fremkalle eggløsning. Men er ikke dette for folk som har slitt over lenger periode? Jeg er redd hun dytter på meg noe som jeg ikke trenger. Har du noen erfaring med dette? Tenker da på bivirkninger. Takk for svar.

Svar:
Jeg synes at det er bra at du stiller spørsmål om dette, og at du ikke bare tar et medikament ukritisk.De fleste medikamenter er det bivirkninger med , derfor bør det være en god grunn for at vi skal ta de. Jeg har en del erfaring med Pergotime. I de tilfellene så har vi gitt det til kvinner som har strevet en stund.Jeg synes at du over noen perioder skal prøve å finne ut om du har eggløsning, enten ved hjelp av eggløsningstester,temperatur måling mm.Dersom det ikke blir noe resultat så får du vurdere om du skal ta en kur med Pergotime.Les da på pakningen det som står ang. bivirkninger.Spør igjen om du lurer.Lykke til!