Spørsmål til jordmor:
Kjære Jordmor Jeg og min mann har prøvd å bli gravide siden august 07. Fikk påvist hypothyreose og det gikk opp og ned. Siden november 08 har det vært stabilt og har vært hos gyn og skjekket el og der var alt normalt. Går på pergo kur(ferdig med andre dobble kur nå)ikke lykkes ennå.. Hva kan jeg gjøre? Venninnene mine blir gravid som perler på snor(noen av de ønsker ikke barnet en gang) Mens vi som strever og strever ikke vet hva vi skal gjøre lengre. Er det umulig med mitt stoffskifte.? Håper du kan komme med noen råd?

Svar:
Kjære deg! Livet er ikke rettferdig. Dette har dere så smertelig erfart. Når det gjelder å bli gravid er ingenting umulig i dag, dersom det ikke finnes noen alvorlige "feil" hos dere. Regner da med at mannen din er blitt undersøkt? Dersom dere ikke lykkes etter Pergotime kur, så kan dere få henvisning til en infertilitetsklinikk. Der vil de gjøre videre undersøkelse. Vi vet at det kan være vanskeligere å bli gravid når man har hypothyreose, men det er ikke umulig. En annen mulighet er å prøve akupunktur behandling. Det er for flere vellykket. Dersom du ikke finner noen akupunktører i din nærhet, så ta kontakt med meg igjen. Da kan jeg prøve å hjelpe deg. Lykke til videre, skal krysse fingrene for dere.