Spørsmål til jordmor:
Tusen takk forsvar. Ble litt lettet der. Jeg er i uke 25, BT 120/70 og Hb 11,9. Har fått en enorm trang på søtsaker og spiser masse snop så og si hver dag... Prøver å mobilisere ALL viljestyrke til å la være, men er ikke lett.

Svar:
Du høres frisk ut, og da er babyen din det også. Det at man av og til kan bli litt svimmel, er heller ikke farlig. Det er viktig at du drikker mye vann. Ta det med ro når du beveger deg fra sittende til oppreist stilling. Søtsakene bør du bytte ut med noe sunt, ja.Ellers kan både blodtrykket ditt bli høyt, kiloene komme raskt på, og babyen tar også til seg det søte og kan bli "fet". Ofte får man mer behov for søtt dersom man spiser ordentlige måltider for sjeldent. Planlegg måltidene, og ha alltid klar litt frukt og grønt som du heller blir fristet av. Lykke til videre!