Spørsmål til jordmor:
Hei Ågot. Jeg spurte deg i 2006 om magen ble synlig i uke 20 og om det var mulig å spille en krevende teater rolle hvor jeg skulle se ut som en ung pike og helst ikke gravid. Det gikk faktisk veldig bra. Folk trodde bare at jeg hadde lagt på meg litt. Nå planlegger jeg barn nr 2 og kommer opp i samme problem. Jeg vet at magen kommer foretere andre gang. Hjelper det å trene magemusklene? Jeg er ikke gravid enda men snart håper jeg. Kan jeg gjøre noe for å ikke ese ut med en gang. Jeg elsker jobben min.

Svar:
Så hyggelig å høre at det gikk bra med rollen din til tross for en voksende mage. Du er nok en dyktig skuespiller, og da klarer du nok det du vil.Jeg vil tro at du fikk et sterkt lite barn! Det er slett ikke sikkert at du får fortere mage ved ditt neste svangerskap, men om du i tillegg nå begynner å trene mer "mage" så vil du antagelig klare dette igjen.Spise sunt og trene, da går også dette bra. Lykke til med alt!