Spørsmål til jordmor:
Hei. Jeg fjernet hormonspiralen min for knapt en uke siden, og fikk en lettere blødning dagen etterpå som varte i tre dager med lite blod. Var dette en vanlig menstruasjon eller kun en blødning på grunn av at jeg nettopp har fjernet hormonspiralen. ville bare vite om jeg nå er i syklus igjen, eller om jeg plutselig kan få en kraftig menstruasjonsblødning snart igjen. takk for svar!

Svar:
Litt vanskelig å si sikkert. På grunn av inngrepet, skjer det hos enkelte at man får en blødning som kan vare noen dager. Derfor tror jeg du skal være forberedt på at du kan få en vanlig menstruasjon etter hvert. Noter deg de dagene du blødde. Da vil du se om neste blødning passer inn i en syklus. Du kan bli gravid, og dersom det er det du vil så bør du begynne med å ta folinsyre, Afi - folsyre.