Spørsmål til jordmor:
Vet ikke helt om dette hører hjemme under denne kategorien, men følte det ble feil og putte det i 1.trimester. Er veldig ny på dette og kunne trengt litt hjelp. Jeg fødte for tidlig (var halveis i svangerskapet) høst 08. Har prøvd aktivt å bli gravid igjen siden november 09. Altså har jeg ikke såå lang prøvehistorie som sikkert mange andre har men jeg kunne godt trengt noen råd. Lurer på om jeg kan begynne på noen slags hormonkur? Har hørt om denne pergo kuren, men høres ut som man må igjennom mye utredning for å få det. Finnes det noen andre hormonkurer som er reseptfrie? Går jevnlig på folat, omega 3, b-vitaminer og multivitaminer. Andre gode råd? Setter pris på svar.

Svar:
Du har et godt spørsmål, og egentlig er det samme i hvilken kategori du stiller det. Jeg leser gjennom alle. Dessverre så finnes det ikke noen reseptfrie hormonkurer. Du må gjennom lege for å få resept på dette. Det er heller ikke alltid første valg. Noe av det viktigste er å prøve og ikke stresse med det, selv om jeg vet at det vanskelig. Det kan også hjelpe deg/dere å få noen behandlinger hos en akupunktør. Bare det å få andre ting å tenke på kan hjelpe dere. Se om du kan finne en akupunktør i din nærhet, har du problemer med det så kan jeg hjelpe dere. Ta da kontakt igjen, skriv mail adressen din( den er det bare meg som ser)så svarer jeg deg direkte.